Finland i juli

Sommar i Finland. Snart blir jag fuskfinne. Helsingfors, Åbo, Tavastehus och landsbygden ska få fason på mig. Min knaggliga finska får sig en duvning, och jag sätter hela min ära i att nosa reda på konserter i Sommarfinland. På finska. Eventuella rapporter återkommer jag med i de fall en dator med bredband finns tillgänglig.

Stannade annars för de roliga operaäventyren i Nilsiä. En ensemble under det italienskt klingande namnet Opera Cava gör musikdramatik med en lantlig udd i fager lantlig miljö. Vad kan mer vara passande än förra årets Trollflöjten eller årets Friskytten? Rolig omväxling i denna ort i Norra Savolax som vintertid är en av Finlands mer populära skidorter.

Men resan från Tavastland till Savolax gör sig nog inte iår. Synd, för Friskytten har inte setts i Sverige, eller Finland för den delen, på väldigt länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback