Östersjöfestival i det lilla formatet

Jaha. Så kom jag inte ut idag som jag trodde. Sitter hemma som barnvakt, hur kul är det? Jämfört med Stockholms kulturfestival. Taraf de Haidouk som jag längtat efter. Nå, igår hörde jag på reggae från Elfenbenskusten, så jag får vara nöjd så. Och när Operan spelar lite greatest hits imorgon, så tåras väl inte ögonen av igenkännandets glädje precis, men det är gratis och live. Och det är alltid fint med de fina artisterna från det fina huset.

Kollar i programmet för Östersjöfestivalen för att se om något passar. Kammarmusik i kyrkor med ryska artister, se det vore mumma det. Funderar på att dra mig till  Vårfrukyrkan i  Fruängen 24 augusti där man spelar ett lätt program med inslag av det lite tyngre gardet, såsom Metner (Medtner) och Chatjaturjan.Grieg-ensemblen från Tjajkovskijkonservatoriet  låter ju inte helt fel. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Här nere i malmö är det malmfestival. Rökigt, osisgt och dunka-dunka i 7 dagar....pust


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback